Daniël Kieft (Amsterdam, 1981) studeerde Theaterwetenschap aan de Universiteit van Amsterdam (propedeuse in 2003) en Kunst, Cultuur en Media aan de Rijksuniversiteit Groningen (Bachelor in 2006 en Master in 2008). Naast zijn studie had hij diverse bestuursfuncties en won hij met Corine Overvest een kunststipendium waarmee hij de theaterproductie Race/Milieu/Moment
realiseerde, over de maakbaarheid van het leven voor de millennials-generatie. Hij liep stage bij theatergezelschap The Wooster Group en theatermaker Richard Maxwell in New York. Na zijn studie werkte hij als productiemedewerker bij het Holland Festival en begon daarna op de afdeling programmering van de Stadsschouwburg Amsterdam (nu Internationaal Theater Amsterdam) waar hij later verantwoordelijk werd voor de context-programmering. Hij maakte verdiepende programma's bij festivals als het Brandhaardenformat, Lieve Stad, specials (o.a. met Theater Oostpool, NITE, Mugmetdegoudentand, Wunderbaum en De Warme Winkel) en deed redactioneel werk (o.a. voor Een leven lang theater, An evening with). Daniël zat verder in het programmateam van Festival Hongerige Wolf en in diverse jury's (o.a. ITS Festival). Hij was initiatiefnemer van Platform Ludlum, een actiegroep
bestaande uit theatermakers en kunstprofessionals die tijdens de bezuinigingsronde van Halbe Zijlstra voor de ingang van de Tweede Kamer een 12 dagen durende Kunstwake organiseerde. Verder reist hij stad en (buiten)land af om voorstellingen te zien. Vanaf eind 2018 werkt hij als freelance programmamaker, programmeur en curator, o.a. voor Theater Oostpool, ITA en als hoofd programma / curator theater en dans bij We Are Public. Daarnaast zit hij in de raad van toezicht van theatermaker Karina Kroft
en in het bestuur van de stichting van kunstenaar Siba Sahabi.